ABD’li e-ticaret devi Amazon, Hyundai ile 2024’ten itibaren internet sitesinden araç satışları da dahil olmak üzere stratejik işbirliğine gitti.
EKONOMİ SERVİSİ – Amazon’dan Los Angeles Auto Show kapsamında yapılan açıklamada, 2024’te ilk kez otomobil satıcılarının ABD’deki Amazon kullanıcılarına araç satabileceğini, bu kapsamda satın alınabilecek ilk markanın Hyundai olduğu bildirildi. Bu yeni dijital alışveriş deneyiminin çevrim içi olarak yeni bir araba satın alınmasını kolaylaştıracağı aktarılan açıklamada, müşterilerin, model, donanım, renk ve özellikler dahil çeşitli tercihlere göre bölgelerindeki mevcut araçları Amazon’da arayabileceği, müşterilerin seçtikleri ödeme ve finansman seçenekleriyle çevrim içi ödeme yapabileceği belirtilti. Aracın teslim süreci için ise uygun zaman diliminde yerel bayilerden aracı teslim alabilecekleri veya aracın kendilerine teslim edileceği kaydedildi.
Açıklamada, anlaşma kapsamında 2025 yılından itibaren yundai araçlarının Amazon’un yapay zeka asistanı Alexa ile daha da duyarlı ve etkileşimli olacağı ifade edilerek, 2025’ten itibaren Hyundai’nin yeni nesil araçlarını satın alanların Alexa deneyimine arabalarında da erişebileceğine dikkat çekildi. Hyundai sürücülerinin Alexa’dan müzik, podcast veya sesli kitap çalmasını isteyebileceği vurgulanan açıklamada, güncel trafik güncellemeleri veya hava durumu gibi raporlar alabileceği ifade edildi.
Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Amazon Üst Yöneticisi (CEO) Andy Jassy, Hyundai’nin yenilikçi bir şirket olduğuna işaret ederek, söz konusu ortaklığın, müşterilerin çevrim içi araç satın alma kolaylığını değiştirmek; eğlence, alışveriş ve takvim kontrolleri için Hyundai araçlarında Alexa’yı kullanmayı kolaylaştırmak gibi imkanlar vereceğini ifade etti.
Amazondan yapılan bu açılamadan sonra ABD’deki ikinci el araç satıcısı olan CarMax ve Carvana’nın hisseleri yüzde 5 değer kaybetti.