Beko, iklim kriziyle mücadele için oyun dünyasına adım attı. DOMINO: The Little One adlı oyunla, iklim krizi odağında ekosistemin sürekliliğini etkileyen sorunlara karşı farkındalığı artırmak hedefleniyor.
AYLİN RANA AYDİN – Ev teknolojileri markası Beko, iklim krizine ve çevresel sorunlara dikkat çekmek için bir oyun projesi hayata geçirdi. ‘DOMINO: The Little One’ adlı oyunda, Domino karakteriyle, iklim krizi odağında ekosistemin sürekliliğini etkileyen sorunlara karşı atılabilecek bireysel adımlar konusunda farkındalığı artırmak hedefleniyor. Dört bölümden oluşan DOMINO: The Little One oyununun kahramanı Domino, plastik kirliliği, karbon emisyonları, hava kirliliği, su kirliliği, ekolojik dengesizlik, genetiği değiştirilmiş besinler ve orman yangınları gibi çevresel sorunlarla yüzleşiyor. Oyun, 23 Kasım 2023 tarihinden itibaren, Steam, IOS ve Android cihazlardan indirilebilecek.
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, “Oyun sektörü dünya genelinde 3 milyardan fazla kullanıcıya ulaşırken ülkemiz dünyada en çok video oyunu oynayan 5’inci ülke konumunda. Gaming & Esports 2023 raporuna göre 18-24 yaş aralığında haftalık oyun süresi 10 saati buluyor. Hızla büyüyen bu sektörün dönüştürücü gücünden faydalanarak farkındalığı artırmayı ve tüm tüketicilerimizi iklim kriziyle mücadeleye dahil etmeyi hedefliyoruz. Oyun projesi ile gezegenimiz için pozitif domino etkisi yaratmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.
‘İletişim aracı oldu’
Arçelik Global İletişim Kıdemli Direktörü Zeynep Özbil ise, “Oyunların, artık eğlence aracı olmanın ötesine geçerek önemli ölçüde kültürel ve ekonomik etkiye sahip birer iletişim aracı haline geldiğini görüyoruz. DOMINO: The Little One senaryosundan yazılımına, görsel efektlerinden, seslendirme ve müziklerine kadar tamamen Türk bir ekip tarafından tasarlandı” dedi. Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı ve BUG LAB Kurucu Direktörü Doç. Dr. Güven Çatak da, “Oyunlar gerçek dünyada da sosyal değişim ve etki yaratabiliyor” ifadelerini kullandı.
Net sıfır hedefi
2050 yılına kadar tüm küresel operasyonlarında net sıfır emisyon hedefleri bulunduğunu belirten Can Dinçer, “Hem üretimde hem de ürünlerimizde sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz. 2022 itibarıyla küresel operasyonlarımızın yüzde 65’ini yeşil elektrikten karşıladık. 2030 yılına kadar, üretim tesislerimizin bulunduğu tüm ülkelerde yeşil elektrik oranını yüzde 100’e çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.